احتمالا شما از اهمیت بهینه سازی وب سایتتان برای موتورهای جستجو و قرار گیری آن در ردههای بالای نتایج جستجوی آنلاین آگاه هستید. اما آیا میدانستید که میتوانید برای صفحه لینکدین خودتان هم سئو انجام دهید؟. لینکدین به عنوان شبکهای از برندها در سطح جهانی، فرصتهای عالی را فراهم میکند تا داستان خودتان را تعریف کنید، با افراد متخصص و مشتریان آشنا شوید و محتوای قابل استفاده منتشر کنید. بنابراین دیده شدن هر چه بیشتر صفحه لینکدین شرکت شما به کمک ترفندهای سئو میتواند کمک بسزایی به بازاریابی محصولات و خدمات شما کند
شما با انجام چند کار ساده قادر خواهید بود صفحهی شرکت خود را به خوبی در نتایج موتورهای جستجو به نمایش بگذارید. در ادامه مقاله به این موضوعات میپردازیم.
چگونه سئو صفحه لینکدین شرکتتان را بهبود ببخشید
وقتی میخواهید در مورد چیزی بدانید، اولین کاری که میکنید چیست؟ احتمالا یک جستجوی سریع در موتورهای جستجو انجام میدهید. باید بدانید شما به هیچ وجه تنها نیستید. گوگل به تنهایی در هر روز ۳٫۵ میلیارد جستجو را انجام میدهد. نیازی نیست که بگوییم که این جستجوها یک منبع کلیدی برای هدایت ترافیک به سمت سایت شماست. و شما میتوانید با تقویت سئو صفحه لینکدین شرکتتان ردپای برندتان در جستجوهای اینترنتی را ببهود ببخشید.
چرا شرکت شما به یک صفحه لینکدین نیاز دارد؟
نه تنها چنین صفحهای به عنوان نوعی وب سایت دوم شرکت شما عمل میکند- با ارائه برخی اطلاعات در مورد این که شما چه فعالیتهایی انجام میدهید- علاوه بر آن صفحه لینکدین یک ابزار بازاریابی بسیار کاربردی و منعطف هم هست. با گذاشتن مستمر مطالب تازه و در گیر کردن مخاطبان میتوانید یک جامعه متمرکز از مخاطبان برای خودتان ایجاد کنید و از طریق آنها و کارکنان شرکت نام برند خود را در بزرگترین شبکه جهانی متخصصین مطرح سازید.
لینکیدن به علت ماهیت تخصصی بودن با دیگر پلتفرم های اجتماعی متفاوت است که این منجر میشود یک حس اعتماد و اعتبار برای صفحه شما ایجاد شود. به همین دلیل تعجب آور نیست که حدود هشتاد درصد بازاریابیهای شرکت به شرکت (b2b ) بر روی پلت فرمهای اجتماعی در لینکدین شکل میگیرد.
مزایایی بهبود سئو صفحه لینکدین شرکت شما
چرا تلاش و سرمایه گذاری مستمر برای بهبود سئو صفحه لینکدین ارزشش را دارد؟. برخی از دلایل در زیر آمده است:
- جذب ترافیک بیشتر به صفحه لینکدین شما
این دلیل تا حدود زیادی واضح است اما اشاره کردن به آن ارزشمند است. وقتی شما سئو صفحهتان را تقویت میکنید، نه تنها احتمال دسترسی دیگران اعضای لینکدین به شما بالا میرود بلکه در جستجوهای اینترنتی به ردههایی بالاتری دست پیدا میکنید.
- تجربه کاربری متمرکز
نتیجهی طبیعی ساختن محتوای صفحه لینکدین حول کلمات و عبارتی که برای کسب و کار شما اهمیت دارد، این است که آن تمها روز به روز برای مخاطبان شما شفافتر میشود. و چون این تمها به زبانی بیان میشوند که بازدید کنندگان شما تاکنون از آنها استفاده میکردند محتوای شما برای آنها معنای بیشتر میدهد و تجربه خوشایندتری از آن پیدا خواهند کرد.
چگونه از کلمات کلیدی برای بهینه کردن صفحه لینکدین شرکتتان استفاده کنید
اول از همه کلمات کلیدیتان را پیدا کنید و به کار ببرید. شما احتمالا با بهینه سازی کلمات کلیدی آشنا هستید و در توسعه وب سایت یا تولید محتوایتان از آنها استفاده کردهاید، اما چگونه کلمات کلیدی میتوانند کمک کنند تا صفحه لینکدین شما قابل کشف تر باشد؟
کلمات کلیدی چه هستند؟
کلمات کلیدی، کلمات یا عباراتی هستند که کاربران برای جستجوی آنلاین از آنها استفاده میکنند. آنها چیزی هستند که مخاطبان و اعضای شما در گوگل و دیگر موتورهای جستجو تایپ میکنند به امید این که نتایج کمک کنندهای بیابند. آنها کلماتی هستند که افراد معمولی با آنها در مورد کسب وکار شما صحبت می کنند. بنابراین این نکته را وقتی به دنبال یافتن کلمات کلیدی کسب و کارتان هستید در ذهن داشته باشید، خیلی از اوقات چیزی که افراد به دنبال آن هستند با کلماتی که شما با آن محصولات یا خدماتتان را میخوانید تفاوت جدی دارد.
برای تعیین این که کدام کلید واژهها باید در صفحه لینکدینتان مورد استفاده قرار بگیرند، در مورد اصلی ترین چیزهایی که ارائه میکنید فکر کنید. صنعت شما، محل اقامتتان و تخصص هایتان، همه کلمات کلیدی هستند که میتوانند در سرتاسر صفحه لینکدین شما نوشته شوند. همچنین تعدادی ابزارهای آنلاین وجود دارند که میتوانند به شما در یافتن کلمات کلیدی مناسب کمک کنند. برخی از این ابزارها شامل سایتهای مثل:
- Google Search Console/Keyword Planner
- Moz Keyword Explorer
- SEMRush
چرا کلید واژهها برای سئوی لینکدین اهمیت دارند؟
موتورهای جستجو پر از صفحات لینکدین گوناگون هستند، بنابراین اگر شما کلمه کلیدی هدف خودتان را درست مشخص نکنید و بر اساس آن به تولید محتوا نپردازید احتمالا فرصتهای زیادی برای جذب ترافیک را از دست میدهید. والبته این صرفا به بحث سئو هم مربوط نیست، شما با این کار برای کاربر کنجکاو خودتان شفافیت و دسته بندی مطالب را فراهم میآورید.
برای مثال، گوگل تا ۱۵۶ کاراکتر از نوشتههای صفحه شما را در نتایج خود نشان میدهد. بنابراین ما پیشنهاد میدهیم که کلمات کلیدی را در همان ابتدای تگ لاین کمپانی خود قرار دهید. این کمک میکند تا موتور جستجو و کاربران به سرعت بفهمند حوزه فعالیت شرکت شما کدام است.
چگونگی بهره گیری از کلمات کلیدی در تگ لاین شرکت شما
شما باید به تگ لاین شرکتتان که زیر بنر صفحه قرار میگیرد به شکل یک ارائه آسانسوری نگاه کنید. تگ لاین باید در سریعترین زمان ممکن منتقل کند که شرکت شما درباه چیست و چه خدماتی ارائه میدهد. تگ لاین شرکت Biesse group یک نمونه خوب در این زمینه است. آن ها در تگ لاین خود آورده اند :
از ۱۹۶۹، ما تکنولوژی های پردازش چوب، شیشه، سنگ، پلاستیک و فلز تولید می کنیم.
چگونه بخش دربارهی ما صفحه لینکدین را بهینه کنیم
بعد ازین که تگ لاین صفحه را بهینه کردید، میتوانید توجهتان را به بخش دربارهی ما معطوف کنید. این بخش شامل یک مرور طولانیتر از کسب وکار شما، همین طور جزئیاتی مانند اندازهی شرکت، صنعتی که در آن فعالید، تخصصهای شما و آدرس وب سایت شرکتتان میشود.
نوشتن یک بخش درباره ما قدرتمند
با در نظر داشتن کلمات کلیدی، به سمت نوشتن یک خلاصه از فعالیت هایتان بروید که به برخی از سوالات احتمالی مخاطبانتان هم پاسخ دهد. ما چهارچوب پایین را برای نوشتن بخش دربارهی ما پیشنهاد میکنیم:
چشم انداز: ما به دنبال ساختن چه آیندهای هستیم ؟
ماموریتها: ما چگونه آینده را می سازیم؟
ارزشها: ما چه کسانی هستیم؟ ما چگونه کار میکنیم؟
جایگاه: چه جیزی برند ما را متفاوت میکند؟
تگ لاین: خلاصهی برند شما در یک خط
محصولات/خدمات: آنچه که ما ارائه میدهیم
لینک به وب سایت شما
این شانس وجود دارد مجموع اطلاعاتی که کاربر بر رو ی صفحه لینکدین شما به دنبال آن است بر روی وب سایت شرکت هم وجود داشته باشد. به هر حال، بیشتر برندها، وب سایت را به عنوان مرکز اصلی شرکت برای مشتریان، فروشندگان وکارکنان به حساب میآورند. ازین رو حتما آدرس وب سایتتان را بر روی صفحه لینکدین قرار دهید تا ترافیک را به سوی سایت خود هدایت کنید.
اضافه کردن دیگر جزئیات مرتبط با شرکت
تکمیل کردن صفحه لینکدین شرکت به طور کامل، به کاربران کمک میکند که شرکت شما را به سادگی پیدا کنند. جزئیات مربوط به شرکت مثل اندازه، صنعت و تخصصها اجازه میدهد که یک تصویر کامل از شرکت شما ترسیم شود. جالب است بدانید که شرکتهایی با صفحه لینکدین کامل به صورت هفتگی ۳۰ درصد بازدید بیشتری را به خود اختصاص میدهند.
چگونه تصویری متقاعده کننده از شرکت در صفحه لینکدین اضافه کنیم
در آخر، به تصویر صفحه شرکت شما میپردازیم. یک صفحه کامل لینکدین شامل یک تصویر لوگو و تصویر بنر میشود. احتمالا مخاطبان اگر با یک تصویر بیروح یا بدون علامت تجاری روبرو شوند به سرعت از صفحه شما عبور میکنند
- لوگو: لوگو شرکت شما در کنار نام شرکت شما نمایش داده میشود. سایز استاندارد لوگو در لینکدین ۳۰۰ در ۳۰۰ پیکسل است.
- تصویر بنر: این عکس فضای قابل توجهی را در بالای صفحه شرکت شما را اشغال می کند بنابراین باید به بهترین نحو از آن استفاده کنید. اندازههای پیشنهادی برای تصویر بنر ۱۵۳۶ در ۷۶۸ پیکسل است.
به صورت مستمر به روز رسانی کنید تا در چرخه گوگل بمانید
به روز رسانی مرتب نه تنها دیده شدن صفحه شما توسط دنبال کنندگان را تضمین میکند، بلکه میتواند بر روی ردهبندی شما در گوگل تاثیر بسزایی داشته باشد. محتوای تازه و مستمر ایندکس میشود و منجر میشود که موتورهای جستجو صفحه شما رو به عنوان یک منبع اطلاعاتی فعال و ارزشمند شناسایی کنند.
با یک صفحه لینکدین بهینه شده به خوبی دیده شوید
برای این که بیشترین استفاده را از حضورتان در لینکدین داشته باشید مهم است که صفحه لینکدین شرکت شما به آسانی قابل پیدا شدن باشد. با پر کردن صفحه شرکتتان به صورت کامل که شامل نوشتن کلید واژههای مرتبط در توضیحات مربوط به شرکت، اضافه کردن یک تصویر متقاعد کننده به پروفایلتان و به اشتراک گذاری منظم محتوا میشود، صفحه شما به عنوان یک صفحه ارزشمند در نتایج جستجو رده بندی خواهد شد.