۲۱ نکته برای جذب فالوور به صفحه لینکدین کسب و کار شما
افزایش فالوورها برای صفحه لینکدین شرکت شما یکی از ارزشمندترین اهداف بازاریابی در این پلت فرم است. افزایش این تعداد میتواند دسترسی شما به مخاطبین جدید را فراهم سازد و محصولات شما را بیشتر در معرض دید قرار دهد. این کار یک قدم حیاتی در راستای شکلگیری مجموعه شما بر روی لینکدین است. اگر به دنبال سازندهترین راه برای رسیدن به این هدف هستید، باید بدانید که تنها نیستید. در ادامه ما لیست جدیدی از فعالیتهای مرتبط با افزایش فالوورها تهیه کردیم، که شامل نکاتی برای مبتدیان تازه کار و همین طور راهنماییهای پیشرفته برای کسانییست که میخواهند صفحهشان را به سطح بعدی ببرند.
چگونه تعداد فالورهای لینکدین را بالا ببریم
در گام نخست، و قبل ازین که به هر یک از نکات زیر بپردازید، باید اطمینان پیدا کنید همهی بخشهای صفحهی شرکت تکمیل شده است، و برای افرادی که به دنبال جذب آنها هستید به اندازه کافی متقاعد کننده است. صفحههایی با اطلاعات تکمیل شده ۳۰ درصد بازدید بیشتری دارند. روشن است که اگر اطلاعات شرکت روی صفحه شما کامل باشد احتمال این که مخاطبانتان دکمه فالو را بزنند بیشتر است. وقتی این قسمت را به خوبی انجام دادید زمان آن میرسد که تعداد فالوورها را افزایش بدهید.
نکتههای اولیه: چگونه در صفحه لینکدین فالور پیدا کنیم
این تکنیکها برای ساختن فالورهای پیج شما از مقدار کم و حتی صفر کمک کننده اند. اگرچه، حتی صفحههای به خوبی استقرار یافته که شاید هزاران فالور داشته باشند هم، بهتر است که این نکات را به کار ببندند اگر تا کنون این کار را نکردهاند . نکات پیشرفتهتر را میتوانید در بخش پایانی پیدا کنید.
- نکته شماره ۱: بهینه سازی صفحه برای سئو
آیا میدانستید علاوه بر وب سایت میتوانید صفحه لینکدین را هم برای موتورهای جستجو بهینه کنید؟. مقالههایی متعددی هستند که به شما یاد خواهند داد از چه روش هایی برای بهبود سئو صفحه تان بهره ببرید تا بتوانید در موتورهای جستجویی مثل گوگل رتبه بالاتری کسب کنید.
- نکته شماره ۲ : کارمندانتان را درگیر کنید
اعضای تیم شما مهمترین متحدانتان برای افزایش فالورهای پیج هستند. آنها را تشویق کنید تا اطلاعات و مطالب را با دوستان و همکاران دیگری که علاقه مند به حوزه کاری شما هستند به اشتراک بگذارند. برای صفحههای تازه تاسیس، این یک گام اساسی برای بلند شدن از زمین است. وقتی کارمندان در آپدیتهایشان صفحهی شما را تگ میکنند ، و با شبکه خودشان ارزش فالو کردن صفحهی شما را به اشتراک میگذارند این امر می تواند منجر یه یک جهش عظیم شود. همچنین مطمئن شوید که کارمندانتان به شکل درستی با صفحه شما مرتبط شده باشند ( در بخش تجربه کاری به درستی به شرکت ارجاع داده شده باشد) به این علت که هر بار که یک کارمند شما یک کانکشن جدید پیدا می کند، از آن کانکشن جدید خواسته می شود که پیج شرکت شما را دنبال کند.
- نکته شماره ۳: یک دکمه فالو به وب سایتتان اضافه کنید
اضافه کردن دکمه فالو میتواند راهی باشد که به راحتی بازدید کنندگان سایت شما را تبدیل به فالورهای پیج لینکدینتان کند. برای این که این کار متقاعده کننده باشد از پیام هایی که داری محتوایی شبیه به این است استفاده کنید:« اگر از محتوای موجود در این جا لذت بردید ، شما عاشق چیزهایی می شوید که ما بر روی لینکدین به اشتراک میگذاریم»
- نکته شماره ۴: لینک صفحه را به امضای ایمیلتان اضافه کنید
تغییر امضای ایمیلی کاری است که کافیست یک بار انجام بدهید و دیگر نگرانش نباشد ولی میتواند تاثیرات زیادی داشته باشد. امضای ایمیل کاریتان را به نحوی تغییر بدهید که شامل لینکی باشد که گیرندگان را به سمت صفحه سازمان شما در لینکدین هدایت نماید و آنها را تشویق به فالو کند. اگر شما به صورت حرفهای با یک نفر مکاتبه کنید احتمال بالایی وجود دارد که آنها را علاقه مند کنید.
- نکته شماره ۵: یک لینک صفحه در پروفایل شخصی خودتان قرار دهید
پروفایل شخصی شما در لینکدین یک فرصت دیگر برای بدست آوردن مخاطبان و هدایت کردن آنها به سمت صفحه شرکت شما است. شما میتوانید یک لینک کوتاه (short link ) به صفحه لینکدین خود در بخش آدرس وب سایت یا حتی در بخش سربرگ پروفایلتان اضافه کنید. میتوانید از دیگر کارکنان هم بخواهید که همین کار را انجام دهند.
- نکته شماره ۶: به صورت منظم در صفحهتان محتوا پست کنید
یک جریان محتوای جدید و مداوم در صفحه شما باعث میگردد صفحهی شما در فید دیگر اعضا بیشتر دیده شود ( صفحههایی که دست کم به صورت هفتگی پستهای جدید میگذارند دوبرابر اعضای بیشتری را به خود جذب میکنند و درنتیجه گستره دسترسی بیشتری مییابند) و این یعنی صفحه شما برای فالورهای احتمالی جذابتر میشود.
- نکته شماره ۷: به گفتگوهایی موضوعی که حول هشتگها صورت می گیرد بپیوندید
از سه تا ۵ هشتگ مرتبط در پستهایتان استفاده کنید تا به مجموعههای جدید و مرتبط با کارتان دسترسی پیدا کنید. همچنین، با پیگیری هشتگهای مرتبط با حوزه کاریتان بر روی پستهای مرتبط ریاکشن و کامنت بگذارید. با این کار نگاه شرکتتان را در مورد یک موضوع خاص روشن میسازید که باعث میگردد نام برند شما در میان مخاطبان آن حوزه خاص گسترش یابد.
- نکته شماره ۸ :یارگیری از مشتریان و حامیان برند
آیا شما مشتریانی دارید که دیوانه برند شما هستند؟ یا افرادی درحلقه اطرافتان هستند که میتوانند حامی شما باشند، برای آنها توضیح دهید که افزایش تعداد فالوورهای لینکدین برای شما یک اولویت است و از آنها بخواهید با پست کردن درباره سازمان شما در شبکه خودشان به شما یاری برسانند.
- نکته شماره ۹: محتوایتان را بر اساس تحلیل صفحهتان تنظیم کنید
ادمین صفحات در لینکدین میتوانند به تحلیلهای خوبی در مورد صفحه دسترسی داشته باشند، که شامل اطلاعات آماری در مورد فالورها و بازدیدکنندگان و همین طور میزان جذابیت پستها میشود. ازین بصیرت استفاده کنید تا دریابید چه چیزی برای مخاطبانتان برانگیزاننده است و محتوایتان را با چیزی که بازدیدکنندگان میپسندند هماهنگ کنید.
- نکته شماره ۱۰: اینفلوئنسرها یا شرکتهایی که تحسین میکنید را در آپدیتهای صفحهتان منشن کنید
آیا افراد تاثیر گذاری در صنعت شما وجود دارند ، یا شرکتهای غیر رقیبی هستند، که شما به آن ها احترام میگذارید و دوست دارید با آن ها همبسته باشید؟ با منشن کردن آنها در آپدیتهاتان شما شانس بهتری دارید که در مقابل چشم شبکه دنبال کنندگان آنها هم قرار بگیرید چرا که آنها میتوانند پست شما را با فالوورهاشون اشتراک گذاری مجدد بکنند. فقط توجه کنید زیاد این کار را انجام ندهید! چرا که این کار اگر زیاد انجام گیرد به شکل مزاحمت دیده میشود.
- نکته شماره ۱۱: مقدار زیادی ویدیو و محتوای تصویری منتشر کنید
مطمئن شوید که در ترکیب محتوایتان مقدار زیادی تصاویر چشم گیر وجود داشته باشد. تصاویر منحصر بفرد، و به خصوص ویدیوها، بیشتر در فید بقیه باقی میمانند و کمک میکنند تا برند شما مورد توجه قرار بگیرد. به طور خاص، کلاژی از تصاویرمیتواند منجر به افزایش بازدید از پست شما گردد بنابراین نگران نباشید و مجموعهای از عکس های آخرین رویدادتان را آپلود کنید.
نکات پیشرفته: چگونه فالورهای بیشتری بر روی لینکدین بگیرید
وقتی که یک هسته از فالورها را بر روی پلت فرم لینکدین بدست آوردید زمان آن میرسد که آنها را رشد دهید. نکتههای پیشرفتهای که در ادامه میآید برای این است که فالورهای بیشتری بدست بیاورید تا کسب و کار شما بزرگتر گردد و مجموعهی لینکدین قویتری داشته باشید!.
- نکته شماره ۱۲: کارمندان را تشویق کنید تا در مباحث گروهها شرکت کنند
گروهها در لینکدین شامل گفتگوهای درگیر کننده میانی افرادی میشوند که بسیار علاقمند به آن موضوعات هستند. وقتی متخصصان کمپانی شما به عنوان یکی از اعضای اصیل این جوامع کوچک فعالیت کنند، هم میتواند آگاهی نسبت به برند شما را افزایش دهد و هم چنین اثبات کننده تسلط شرکت شما در موضوع مورد بحث است.
- نکته شماره ۱۳ :یک کمپین تبلیغاتی جذب فالوور راه بیندازید
رشد صفحه لینکدین یک موضوع محبوب برای تبلیغات برند بر روی این پلت فرم است. یک کمپ تبلیغاتی پویا را به کمک فرمت تبلیغ فالوور اجرا کنید و با استفاده از تواناییهای هدفیابی قوی لینکدین، قادر خواهید بود تا فالورهای مربوط به حوزه کاری خودتان را بیابید
- نکته شماره ۱۴: یک برنامهی حمایت کارمندان از صفحه راه بیندازید
این گام بعدی نکته شماره ۲ است. یک ساختار رسمی برای مشارکت کارکنان در صفحه شرکت درست کنید. ابزارهایی مانند Linkdin Elevate برای اعضای تیم شما آسان میکند که محتوای خودشان را منتشر کنند و به صورت واقعی و اصیل صفحهها را ارتقا دهند.
- نکته شماره ۱۵ : مدیران اجرایی و رهبران برجسته را تشویق کنید تا صفحه شما را منشن کنند
برجسته ترین اشخاص در حوزه کسب و کار شما به عنوان صداهایی رسا عمل می کنند ؛ آن ها معمولاً یک شبکه حرفهای بزرگ دارند. وقتی آنها گه گاه در باره یک شرکت صحبت کنند و به آن لینک دهند این کمک میکند که ترافیک فالوورها به سمت صفحه شما هدایت شوند.
- نکته شماره ۱۶: در پست هایتان دعوت به مشارکت بکنید
وقتی اعضا با محتوای صفحه شما از طریق واکنشها یا کامنت گذاشتن درگیر میشوند این کمک میکند که آن محتوا به دست مخاطبان بیشتری برسد ( بعضی اوقات خارج از دایرهی کسانی که شما را فالو میکنند). به این فکر کنید که با چه ترفندی میتوانید کامنتهای عمیق و جدی را در زیر پستهایتان افزایش دهید. یادتان باشد که شما هم باید با کیفیتی مشابه آنها را پاسخ دهید. ما پست هایی بسیاری با کامنتهای قوی دیدهایم که همه گیر شدهاند.
- نکته شماره ۱۷: صفحه رقیبانتان را تحلیل کنید
تحلیل رقبا در همه جنبههای بازاریابی دیجیتال مهم است، و در این جا هم تفاوتی وجود ندارد. شما باید کارهایی که دیگران در لینکدین انجام می دهند را مرور کنید، نه برا این که آن فعالیتها را تکرار کنید بلکه بر عکس: برای این که بخشهای خالی مانده را درک کنید و محتوایی فراهم کنید که اعضا جای دیگری پیدا نمیکنند.
- نکته شماره ۱۸:یک صفحه شو کیس بسازید و از آن حفاظت کنید
صفحهی شو کیس یک صفحه وابسته یه صفحه کمپانی شماست که طراحی شده برای این که یک زیر برند، واحد کسب و کار یا پیشگامی از شرکت شما را برجسته کند. ساختن آن ها، وقتی که دلیلی برایش وجود دارد، چندین نقطه جدید برای در دسترس قرار گرفتن صفحه شما ایجاد می کند . البته صفحهتان را برای هر محصول و یا هر بخشی از کارتان با شوکیسها پر نکنید، بهتر است این ویژگی را برای یک خط مشخص و برجسته از کسب و کارتان استفاده کنید.
- نکته شماره ۱۹: هماهنگ کردن با اینفلو ئنسرها
تولید مشترک محتوا یک اصل برای بسیاری از روابط تجاری اینفلوئنسرهاست. وقتی این کار روی لینکدین انجام دهید میتوانید ازین تکنیک برای سود دو طرفه استفاده بکنید. اینفلوئنسرها توسط برند شما شناخته تر میشوند و بالعکس.
- نکته شماره ۲۰: به هر کامنتی بر روی پستها پاسخ دهید
پر واضح است که هرکامنتی شایسته پاسخ دادن نیست اما ایده خوبی است که به هر سوال یا مشارکت اندیشمندانهای بر روی پست هایتان جواب بدهید. این نه تنها کمک میکند تا پستهای شما بیشتر در فیدها باقی بمانند بلکه اعضا تمایل بیشتری دارند که صفحاتی را دنبال کنند که به شکلی فعالانه با جامعهاش ارتباط برقرار میکند.
- نکته شماره ۲۱: پستهای موقعیت شغلی بر روی صفحه قرار بدهید
لینکدین یک مقصد بسیار محبوب برای کسانی است که به دنبال کار میگردند. پست کردن موقعیتهای شغلی قدرت نفودتان برای جذب استعدادها را بالا می برد و همچنین فضایی را برای جذب مخاطبین جدید باز مینماید.
فالورهای پیج لینکدین تان را افزایش بدهید و گوی سبقت را بربایید
مزایای داشتن یک صفحه لینکدین عالی با دنبالکنندههای زیاد و فعال بی شمار است. مهم نیست که الان صفحه شما کجا ایستاده است، تقریبا همیشه موقعیتهایی برای رشد بیشتر وجود دارد.