مارتین ریویز نویسنده، استراتژیست و مسئول اتاق فکر رویکردهای نوین به مدیریت در گروه بین المللی مشاوره بوستون است. او در این سخنرانی به دنبال پاسخی برای این سوال است که چگونه میتوانیم عمر یک کسب و کار را افزایش دهیم. او معتقد است تفکر مکانیکی حاکم بر فضای کنونی کسب و کار که به دنبال دستیابی به اهداف با ساده ترین و کاراترین شیوههاست، اگرچه در کوتاه مدت میتواند نتایج مثبتی به بار بیاورد، اما دوام شرکت در بلند مدت را تضمین نمیکند. او با الهام از سیستم ایمنی بدن انسان شش ویژگی فراوانی، تطابق پذیری، ماژولار بودن، تنوع، احتیاط و تعبیه شدن در محیط را ویژگیهای میداند که به شرکتها کمک میکند تا در فضای غیر قابل پیش بینی و جهانی شده کسب و کار امروز بیشتر دوام آورند. مارتین ریوز با مطرح کردن مثالهای از شرکتهای بزرگی همچون تویوتا، فوجی فیلم و اسیلور نشان میدهد چگونه این ویژگیها به این شرکتها کمک کرده است تا در برابر بحرانهای متفاوت پایداری کنند. در نهایت او معتقد است وقتی شرکتها کسب و کارهای کوچکی مثل استارتاپها هستند به طور ناخودآگاه بر اساس تفکر زیستی عمل میکنند زیرا فاقد منابع لازم برای تغییر محیط به نفع خود هستند، اما با بزرگ شدن کم کم توان تفکر زیستی را از دست میدهند، ازین رو بهترین گزینه برای افزایش عمر شرکت بازگشت به ریشهها و احیای تفکر پویای زیستی است
برای مشاهده ویدیوهای بیشتر کلیک کنید