روسیو لورنزو مشاور کسب وکار و عضو گروه مشاوره بین المللی بوستون (BCG) است. او در این سخنرانی به نسبت تنوع درون سازمانی و نوآوری میپردازد. در نظر او تنوع به خصوص تنوع جنسیتی برای مدیران سازمانها یک اولویت تجاری محسوب نمیگردد و صرفا به عنوان امری که به لحاظ سیاسی و اخلاقی درست است نگریسته میشود. اما یافتههای تحقیقات گسترده لورنزو و همکارانش نشان میدهد رابطه معنا داری بین تنوع و میزان نوآوری شرکتها وجود دارد. این تحقیق که در بین ۱۶۰۰ شرکت در سطح اروپا صورت گرفته حاکی از آن است که هر قدر تنوع جنسیتی، سنی، تحصیلاتی، ملیتی و … در یک شرکت بیشتر باشد میزان تولید محصولات خلاقانه و کسب درآمد از آن محصولات نیز در شرکت افزایش مییابد. البته برای این که چنینی نسبتی برقرار شود دست کم باید بیست درصد سهم مدیریتی سازمانها متعلق به بانوان باشد، امری که هم اکنون در شرکتهای پیش رو و خلاقی چون اپل، علی بابا و جی پی مورگان محقق شده است. در نهایت لورنزو اشاره میکند، این فکر که چون تعداد زنان تحصیلکرده و با سابقه شغلی رو به افزایش است پس به طور طبیعی سهم آنها در مدیریت سازمانها رشد خواهد کرد با واقعیتها همخوانی ندارد و شرکتها باید افزایش سهم بانوان در هیئت مدیره را به عنوان یک هدف تجاری برای خود در نظر بگیرند.
برای مشاهده ویدیوهای بیشتر کلیک کنید